This side up

Hoe ze te werk gaan

This Side Up bouwt aan een gemeenschap van gelijke koffieboeren en koffiebranders. 

De meeste koffieboeren beschikken niet over de middelen en verbindingen om rechtstreeks in contact op te nemen met de koffiebranders. In plaats van boeren in het donker houden en alleen de koffie in te kopen en te verkopen, helpt This Side Up boeren om volledig onafhankelijke Argo-ondernemers te worden. Dit omvat het worden van de kwaliteitsexperts van hun eigen koffie, ecologen, exporteurs, verhalenvertellers en hen kennis laten maken met de Europese wereld van speciale koffie.

In de loop van de tijd, This Side Up realiseerde zich dat ze een gemeenschap van gelijkgestemde koffieprofessionals overal in de waardeketen op aan het bouwen zijn:  mensen die begrijpen dat koffiehandel een open onderneming kan zijn, gefocust op delen in plaats van concurrentie, op de mensheid in plaats van alleen geld verdienen. 

Impact zonder liefdadigheid

Hoewel het de missie van This Side Up om een ontwikkelingsimpact te hebben, is het een sociaal bedrijf en vertrouwen ze niet op donaties en subsidies om te kunnen functioneren. 

de waarden van This side up

vertrouwen

Er is een oud gezegde dat goed rijmt op de kernwaarden van This Side Up: “Werk niet met iemand die je niet vertrouwt, wantrouw niemand met wie je werkt”. This Side up hebben haar producenten basis zorgvuldig gecreëerd, hun volumes en prijzen verhoogd naarmate de relatie zich ontwikkelde is er vertrouwen opgebouwd en zijn er ambitieuzere sociale en ecologische doelen ontwikkelt. 

Dit resulteerde zich in een leuke, ontspannen en groeiende relaties tussen culturen en partners waarop ze het hele jaar kunnen vertrouwen. 

Transparantie

Een open en verbonden wereld betekent dat de producenten van onze koffie niet langer onzichtbaar zijn. This Side Up is trots op de directe relatie met de producenten en de gelijke verdeling van de winst. This Side up laat het ingewikkelde koffiehandel proces aan het licht komen. Ze bieden altijd een volledige uitsplitsing van hun koffieprijzen tot aan de betalingen van de koffieboeren. Ze zorgen deze prijzen en betalingen volledig zichtbaar zijn voor iedereen, ondersteund met officiële documentatie. 

gelijkheid

Als men wilt dat koffieboeren meer gaan verdienen, is het nodig om onnodige tussenpersonen uit te schakelen en niet hebzuchtig te zijn als een importeur. This Side Up betrekt hun partnerboeren altijd bij de marketing en het vertellen van hun koffie in plaats van een bepaald ontwikkelingspad te eisen. Ze vragen de koffieboeren wat ze zouden doen met de extra premie voor de koffie. Of de boeren nou onafhankelijk willen worden van banken of een landelijke ziekteverzekering willen kopen, als dat is wat uw vertrouwde partner wil, is dit de juiste keuze. 

samenwerking

Er is nog steeds een enorme scheiding tussen degenen die koffie verbouwen en degenen die koffiebranden en drinken. This Side Up is gebouwd als een echte netwerkorganisatie die een groeiende gemeenschap van gelijkgestemde telers, branders, ontwikkelingsagenten en ondernemers met elkaar verbindt. Allemaal geïnspireerd door de wil om echte relaties in de waardeketen te openen, te delen en te creëren. 

Ze werken samen om de hoogste kwaliteit koffie te produceren en uiteindelijk om een empathische, creatieve en goed opgeleide wereldwijde koffie gemeenschap te worden. 

Shopping cart

close

Sign in

close

Scroll To Top